1 oktober 2024 start nieuwe opleiding Maatcoupeuse

Op 1 oktober 2024 zal naar verwachting gestart worden met een nieuwe groep cursisten voor de opleiding Maatcoupeuse. Bij voldoende aanmelding zullen er 2 lesgroepen starten. 1 op de ochtend en 1 op de avond.

Maak nu al vast een afspraak voor een kennismakingsgesprek. In een gesprek van ongeveer een uur ga je met een veel indrukken naar huis om een afweging te maken of deze opleiding iets voor jou is. Voor een snelle reactie vermeld je telefoonnummer op het contactformulier

28 oktober 2023 Lezing over vlieseline.

Eindelijk is er na 3 jaar – corona – een nieuwe datum gepland waarop een lezing wordt gegeven over vlieseline. Download HIER voor meer informatie.

2 oktober 2023 START opleiding Maatcoupeuse

Naar verwachting start op 2 oktober 2023 een nieuwe groep voor de opleiding Maatcoupeuse Rotterdamse Snijschool.

Je kunt nu al een afspraak maken voor een persoonlijke kennismaking. In een gesprek van ongeveer een uur ga je met veel informatie over het lesprogramma en de werkwijze van de Snijschool naar huis. Daarna is het aan jou om je schrijfformulier in te vullen en op te sturen. Dit is je kans om het vak coupeuse te gaan leren

1 september 2023 ( en 16 +30 september) workshop Broderie Luneville.

3 zaterdagen in september staan in het teken van Broderie Luneville. In deze workshop doe je ervaring op in het borduren met kraaltjes en lovertjes. Deze versiering van de stof wordt vooral gebruikt om avondjaponnen een betoverende uitstraling te geven.                               Download HIER voor meer informatie over de  workshop!

15 april 2023 Excursie Versace in het Groninger Museum

Op 15 april is er een excursie naar de tentoonstelling Versace in het Groninger Museum. De deelname staat open voor cursisten en introducees. Klik voor aanvullende informatie hier.

1 februari 2023 START opleiding Maatcoupeuse.

Oktober 2022 gemist om deel te nemen aan de opleiding Maatcoupeuse? Dan is hier misschien een nieuwe kans!

Maak een afspraak voor een kennismakingsgesprek en krijg een rondleiding door de Snijschool en een uitgebreide toelichting over de opleiding. Je kunt gebruik maken van het contactformulier, of zend een mailbericht op info@snijschool.nl , of bel 010-4257402

21 januari 2023 workshop Kleur analyse & Stijl ( en 28 jan en 11 feb )

Niet iedereen heeft voldoende inzicht welke kleur goed bij haar/hem staat. In deze workshop wordt een analyse gemaakt welke kleuren iets in positieve zin voor je doen. De workshop geeft ook inzicht in welke kleding meer geschikt is bij jouw figuur. Na het meedoen aan deze workshop ga je voortaan met de juiste kleur en iets stijlvols ergens naar toe. Download hier voor meer informatie.

3 oktober 2022 START opleiding Maatcoupeuse

Maandag 3 oktober 2022 start de avondopleiding voor maatcoupeuse. Er is ook een dagopleiding. Deze start op woensdag 5 oktober 2022.

Heb je interesse om bij ons het vak te leren, of je kennis uit te breiden met het zelf tekenen van patronen, maak dan een afspraak via het contactformulier of maak telefonisch een afspraak via  010-4257402 voor een kennismakingsgesprek .

10 september 2022  OPEN -monumenten- DAG

OPEN DAG 2022

18 september 2022 start WORKSHOP MOULAGE.

Nu corona ons leven minder beïnvloed mogen en kunnen we ons weer vrijer bewegen. We kunnen weer van alles ondernemen. De Snijschool kan weer workshops organiseren en doet dat met een workshop MOULAGE.  Deze workshop werd al meerdere keren op de Snijschool gegeven. Bij elke workshop waren de reacties van de deelnemers enthousiast!

Download hier voor meer informatie.

RADIO RIJNMOND LIVE OP DE Rotterdamse Snijschool

23 januari 2020 zendt Radio Rijnmond  live  vanuit de Rotterdamse Snijschool. Het programma is tussen 10.00 en 13.00 uur te volgen op FM 93,4. Erik Lemmers is de presentator en zal gesprekken aanknopen met cursisten en docenten. Verder zal hij uitgedaagd worden om deel te nemen aan activiteiten, dat het unieke karakter van de Rotterdamse Snijschool voor de regio Rijnmond duidelijk maakt.

Luister het programma terug. Dit kan  hier:

Excursie Thierry Mugler zaterdag 30 november 12.00 uur in de Kunsthal.

Deelname aan deze excursie is voor (oud-)cursisten van de Snijschool en introducees. Aanmelden via info@snijschool.nl

Excursie Let’s Dance, zaterdag 2 november 2019 11,00 in het Haags Gemeentemuseum.

WORKSHOP BRODERIE LUNEVILLLE op 3 – 17- 31 maart 2019. Deelname voor cursisten van de Snijschool en belangstellenden van buiten de school.

PASLESSEN op 17 januari, 31 januari, 14 februari en 7 maart 2019.  Aanvang 18.30 – 21.30 uur.   Deelname voor praktijkexamen kandidaten en overige cursisten van de Snijschool.

WORKSHOP KLEURANALYSE en STIJLVOL. 15 en 22 januari 2019, deelname voor cursisten van de Snijschool en belangstellenden van buiten de school.  Klik voor meer informatie : WORKSHOP KLEURANALYSE

EGemeentemuseum Den Haag

17 november 2018 – 24 maart 2019 Femmes Fatales in Haags Gemeentemuseum.  De Rotterdamse Snijschool organiseert op zaterdag 19 januari 2019  een excursie.  Klik voor meer informatie:  EXCURSIE naar FEMMES FATALES

Opleidingsinstituut voor Coupe- en Bedrijfstechniek in alle kledingvakken